Aeroklub - Szkolenie Motolotniowe
Bazując na wieloletnim doświadczeniu, ośrodek prowadzi motolotniowe kursy . Osobą odpowiedzialną i prowadzącą szkolenie jest instruktor lotniowy i motolotniowy Grzegorz Cedro. Podstawowa działalność szkoleniowa prowadzona jest na lądowisku Aeroklubu Regionalnego w Pińczowie w zakresie teoretycznym i praktycznym do Świadectwa Kwalifikacji Pilota Motolotni (PHGP).
Wymagania stawiane kandydatom
Osoby, które chcą podjąć szkolenie muszą spełnić następujące wymagania:
-ukończone 18 lat lub 15 lat i posiadanie pisemnej zgody ustawowegow przedstawiciela
-ukończone gimnazjum lub równorzędne wykształcenie
-oświadczenie o dobrym stanie zdrowia
-Osoby uczesniczące w szkoleniu motolotniowym nie muszą obecnie posiadać ważnego orzeczenia lotniczo-lekarskiego o zdolności do uprawiania motolotniarstwa.
Dodatkowe informacje związane ze szkoleniem
Szkolenie motolotniowe składa się z części teoretycznej (54 godziny zajęć) oraz praktycznej (25 godzin lotów). Program przewiduje możliwość skrócenia szkolenia dla osób posiadających udokumentowaną praktykę lotniczą na szybowcach, samolotach lub lotniach. Aeroklub w Pińczowie Szkolenie teoretyczne może być realizowane niezależnie od pogody w ciągu całego roku. Możliwość przeprowadzenia szkolenia praktycznego oraz lotów zapoznawczych uzależniona jest od aktualnych warunków atmosferycznych (wymagany jest wcześniejszy kontakt telefoniczny). O ile warunki na to pozwalają - szkolenie praktyczne można rozpocząć równolegle ze szkoleniem teoretycznym.
Po zakończeniu szkolenia uczeń-pilot otrzymuje zaświadczenie upoważniające do egzaminu na Świadectwo Kwalifikacji, który przeprowadza egzaminator upawniony przez ULC.
W trakcie szkolenia istnieje możliwość zakwaterowania w hangarze lub na polu namiotowym aeroklubu. Informacje na temat rezerwacji, warunków i cen można uzyskać kontaktując się z aeroklubem. Ze względu na ograniczenia lokalowe nie ma możliwości ew. hangarowania motolotni kursantów.
Informacje na temat motolotni
Szkolenie odbywa się na motolotni wyposażonej w skrzydło Still 17, które zostało wyprodukowane przez firmę Aeros. Stosunkowo duża powierzchnia (17m kw.) skrzydła zapewnia lot z prędkościami w zakresie 55-90 km/h. Dzięki temu podejście do lądowania i przyziemienie jest stosunkowo łatwe i nie sprawia problemów podczas szkolenia. Motolotnia wyposażona jest w wózek Jazz 2000, silnik Rotax 582 i spadochronowy system ratunkowy GRS. W trakcie szkolenia praktycznego zapewniona jest ciągła komunikacja z instruktorem.